Elizabetta Franchi

 

Een vrouw die wordt bewogen en verplaatst. Omdat zijn leven een emotie is. Vol en onvoorwaardelijk leefde met één doel: om de dromen te vervullen van een klein meisje voor wie mode altijd haar eigen wereld en haar eigen diepste essentie is geweest. Een droom die uitkomt.
Dit is het verhaal van Elisabetta Franchi, de ware ziel van het merk dat haar naam draagt. Ze heeft het vrouwelijke universum veroverd dankzij haar stijl en creativiteit: een succes dat het resultaat is van een enorme passie, een zorgvuldig ontwerp van het product, een totale toewijding om te werken en een goede dosis van pragmatisme. Een reis die begint in Bologna, de stad waar Elisabetta werd geboren in 1968. Vierde van de vijf kinderen van een bescheiden familie uit Bologna, werd opgevoed door een alleenstaande moeder die, met grote offers, moedig om haar kinderen gaf. Een paar jaar later beweert Elisabetta dat de afwezigheid van de vader en de ondervonden moeilijkheden samen met zijn passie en zijn verlangen om te slagen hem ertoe hebben gebracht zijn droom met vastberadenheid na te streven, zonder ooit toegegeven aan ontberingen. van het leven. Met haar gezelschap van games en afleiding, leeft haar enige pop vandaag met Betty Doll: zij is het die hem heeft toegestaan ​​de droom te koesteren om alle vrouwen van de wereld te kleden.
Ze studeerde onvermoeibaar om Rubbiani Aldrovandi Bologna Instituut en ging de modewereld trekt precies die tijd toen ze verdiende zijn brood door middel van extra banen als bijvoorbeeld de winkelbediende, een baan die hij geleerd aandacht te schenken aan de smaak van vrouwen en te luisteren naar hun eisen. Een essentiële les die ze nooit zal vergeten en die de basis was van het professionele succes dat volgde.

In 1996 opende de ontwerper een kleine werkplaats dat is waar ideeën beginnen vorm te krijgen en realiseert zijn eerste kleren, na zijn inspiratie bijgestaan door slechts 5 werknemers (nu heeft ze 300).
Het jaar 1998 markeert de geboorte van Betty Blue Spa, waar de collectie CELYN b, wiens naam doet denken aan de elegantie van Parijse stijl en waarvan de “b” staat voor “Betta,” het verkleinwoord Elisabetta onthult.
In 2006 koopt de modeontwerper de gebouwen van een voormalig farmaceutisch bedrijf dat zijn activiteiten heeft gestaakt. In 2008 , na twee jaar ontwerp en renovatie, is hier het hoofdkantoor van het Parlement gevestigd:een moderne en functionele schoonheid, in Miami-stijl, in het hart van het platteland rond Bologna. Het gebouw is volledig vernieuwd in het spoor van duurzame architectuur, waardoor het een nieuwe glans heeft gegeven en het embleem van twee passies die Elisabetta heeft altijd ernaast voor mode: de architectuur en ontwerp.
In 2012 Elisabetta gekozen om zijn creaties te krabben met zijn eigen naam: ontstaat dus het merk ELISABETTA FRANCHI, die zijn naam draagt.
In 2013 koos de stad Milaan voor de opening van haar eerste gerichte showroom in Via Tortona 9 in een gebouw van 950 m² die zich uitstrekt over 6 verdiepingen.

Ze was de maker van een sublieme confectiemerk Made in Italy dat zijn enorme succes te danken heeft aan een stijl- en productiestrategie gericht op kwaliteit, uitmuntendheid en aandacht voor detail: het is dankzij deze kenmerken die, in iets meer dan een decennium, het merk Elisabetta Franchi in 2017 meer dan 100 miljoen euro omzet realiseerde, met een groot distributienetwerk wereldwijd, met meer dan 1.100 multibrand-winkels en 80 winkels met één merk in ’s werelds belangrijkste steden: Parijs, Milaan, Madrid, Moskou, Hong Kong en Dubai, om er maar een paar te noemen. Zich bewust van de positionering die op de markt wordt bereikt, besluit de modeontwerper tijdens de Milan Fashion Week te paradeeren uit de herfst-winter 2015-collectie. Zijn aanwezigheid op dit evenement geeft het merk nog meer glans en bekendheid. De internationale uitstraling van het merk heeft geresulteerd in de oprichting van een PR-netwerk met meer dan 11 perskantoren over de hele wereld, waardoor het een echte marketingstrategie heeft kunnen ontwikkelen. van communicatie. Het resultaat was niet alleen een grotere productkennis, maar ook een sterkere aanwezigheid van merkgeschiedenis en stylist in internationale tijdschriften. een echte marketing- en communicatiestrategie ontwikkelen. Het resultaat was niet alleen een grotere productkennis, maar ook een sterkere aanwezigheid van merkgeschiedenis en stylist in internationale tijdschriften. een echte marketing- en communicatiestrategie ontwikkelen. Het resultaat was niet alleen een grotere productkennis, maar ook een sterkere aanwezigheid van merkgeschiedenis en stylist in internationale tijdschriften.

 constante evolutie van stijl en aandacht voor detail heeft het merk tot een van de meest gewilde merken in het Star System gemaakt, zoals blijkt uit het feit dat het internationale sterren draagt ​​van het kaliber van Angelina Jolie, Kate Hudson Jessica Alba, Emily Blunt, Jennifer Lopez, Lady Gaga, Kendall Jenner, Dita Von Teese en Kourtney Kardashian , om er maar een paar te noemen.
Elisabetta Franchi, een fervent pleitbezorger voor dierenrechten, heeft zich altijd ingezet om haar eigen passie te combineren met de missie van het Maison. Zo begon ze in 2012 met de lancering van de collectie herfst-winter 2012-14 haar samenwerking met LAV (Italiaanse Anti-vivisection League): via haar lidmaatschap in het programma “Fur Free Retail Program”, Betty Blauw elimineert definitief het bont van dieren uit de productie. Deze verbintenis gaat verder met de eliminatie van de ganzenveer en angora wol, die in 2014 is verboden, en de hechting aan het “Animal Free” -programma, ondersteund door LAV, met de lancering van de Autumn Collections.
Winter 15-16. Haar liefde voor onze viervoetige vrienden bracht de modeontwerpster ertoe om een ​​hondenontmoetingsprogramma voor haar werknemers uit te voeren. Dankzij dit initiatief, dat tot doel heeft het creëren van een positieve familiesfeer op de werkplek te bevorderen, heeft de oprichting van het Huis zijn deuren geopend voor honden. 
In 2013 betreedt het investeringsfonds Trilantic Capital Partners het kapitaal van Betty Blue Spa om het proces van internationalisering van het merk voort te zetten. Na bijna vier jaar deelname verwerft Elisabetta Franchi in 2017 100% zeggenschap over het aandeelhouderschap van de onderneming.
Een vrouw met duizend tinten die zegt: “Collecties maken, een bedrijf runnen, dit zijn heel moeilijke activiteiten: ik begin om 8 uur en ik eindig om 21.00 uur, ik breng mijn weekenden door in het bedrijf dat offers brengt al het andere. Maar ik hou van mijn werk. En het doen met passie is de enige manier waarop ik het kan doen. “

Een bepaling wordt elke dag beloond door de liefde van vrouwen over de hele wereld, die hem laten zien elke bewondering, vooral via sociale netwerken, waaronder Elisabetta grote waardering voor het potentieel en waarop het actief is, waar ze de bedankt voor het benadrukken van hun vrouwelijkheid. Want zoals Elisabetta beweert, “Mijn idee van de mode is synoniem met vrouwelijkheid niet omdat het volgt trends, maar omdat ik geloof in de werkelijke waarde van vrouwelijkheid, dat is dus de basis van mijn creatieve proces . Sinds altijd.